Skall jag skydda varumärket Villy Hansen?

Frågan är om jag skall skydda varumärket Villy Hansen. Behöver jag redan nu säga att jag inte menar fullt allvar? Många andra har skyddat sitt namn. Men de har varit så kallade kändisar på ett eller annat sätt. Man söker varumärkesskydd i olika klasser. Det kostar 1500 kr för en klass och 700 kr för varje ytterligare klass. Jag tänkte närmast på att vi alla är vandrande varumärken och att om det skulle gå bra för en så kanske någon kom på att inregistrera ett varumärke med mitt namn. Om jag t.ex. skulle råka bli känd för att vara riktigt klyftig kanske någon ville inregistrera en nu liten dator med mitt namn. Kanske jag fick namn om mig att fatta snabba beslut. Då kanske något IT-bolag ville kalla sitt beslutsstödsprogram för mitt namn.

Det är numera på de olika sociala plattformarna, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube med flera, som man helt och hållet själv kan bestämma vem man vill bli uppfattad som. ”Hej jag sitter på Hotell Metropol i Bryssel och äter ostron”, ”Nu har vi packat bilen och åker till Åre”, ”Oh, jaa, vi beställde en kartong med Amaronevin på bolaget i går, jag kan bara inte bärga mig”, ”Läser handlingar, väntar på att gå ombord”, arbetssamma tråkiga politiker. På detta sätt danar man sitt varumärke. Därför, tro inte allt som ser ut att vara på ett visst sätt.

Ni som tänkt göra på samma sätt som Salming och andra. Klicka in på sidan; http://www.prv.se/varumarke/?gclid=CMnKwM6fwK8CFUx0mAodr2qVyg

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>