Våga prova och lägg till lite dramatik

[Detta blogginlägg läses bäst till denna sång]

Sitter just nu på Bromma och väntar på att få återvända till kära Norrland. Har träffat en rikstäckande organisation för att visa upp ett jobb vi gjorde åt dem på regional nivå. Och som vanligt möts man av mängder med frågor kring sociala medier. Det var, naturligtvis, en del av kampanjen, men inte huvudmediet denna gång. Ändå vill alla diskutera och veta mer om just de så kallade sociala medierna. Vad kan man göra? Hur ska vi göra? Vem ska göra det?

Och som vanligt kan man bara svara: Prova. Testa. Gör fel och lär dig. Gör rätt och njut! Ungefär så. Sedan finns det givetvis en poäng att anlita konsulter som kan hjälpa organisationen att tänka rätt för att få ut mesta möjliga värde ur den nedlagda tiden, men huvudbudskapet är ändå: Prova själv. Kanalen finns där framför dig och kostnadsfri, förutom din egen värdefulla tid förstås.

Att börja uppdatera sina egna sociala medier är ju dessutom en retorisk övning, du tvingas slipa på dina budskap. Vad är din kärnverksamhet? Vad kan du visa upp som är intressant? Och nästan alla kan ju faktiskt prata gott och mycket om sin egen verksamhet, det du brinner för. Det räcker långt.

Vill ju också bjuda på gårdagens snackis, om du missade den, kika annars här. TV-kanalen TNT tar verkligen i när den lanserar sig i Belgien. Och det krävs ofta för att skapa en viral film av det här slaget, men det återkommer jag givetvis till. Så… add a bit of drama och din närvaro i de sociala medierna kommer att lyfta!

/ @jmjobring

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>