Sex sekunder reklam räcker långt

[dagens musiktips]

Nu börjar det dyka upp. Varumärken som använder Twitters nya filmapp Vine – som jag skrev om när den släpptes. Det handlar alltså om sex sekunders film som loopas om och om igen. Appen är som gjord för att skapa stop-motion-filmer där man filmar korta snuttar och klipper ihop det till en film.

Skärmavbild 2013-03-05 kl. 07.22.13

Nu har Nintendo släppt en reklamfilm som beskriver vad man får med när man köper Wii U ZombiU Deluxe Set, se filmen här. Och ja, man hinner beskriva rätt mycket med sex sekunder rörliga bilder. Givetvis släpptes reklamfilmen via Twitter.

Skärmavbild 2013-03-05 kl. 07.25.38

Jag kan, som vanligt, ha helt fel, men det är faktiskt rätt ofta som vi konsumenter belönar early adopters. Så, mitt tips är att inte vila på hanen, in och starta ditt konto idag och börja fumla runt och skapa historia med ditt varumärke. Eller ännu hellre, utmana dina kunder att interagera med dina produkter.

/ @jmjobring

Det här är inlägg 42 i mitt försök att blogga 100 dagar i rad tillsammans med ett gäng andra bloggare i Sverige under taggen #blogg100. Läs mer här.

[dagens musiktips] är från Didos sprillans nya skiva. Du hittar alla låtar som dyker upp som dagens musiktips på Spotifylistan: Social maskommunikation #blogg100.

 

1 kommentarer

  1. Pingback: Sex sekunder reklam räcker långt | Social masskommunikation | Kommunikation och mediebruk | Scoop.it

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>