Webbdagarna gav vårkänslor

[dagens musiktips]

Är precis  hemkommen från Webbdagarna och försöker summera. Intrycken är många, men det starkaste som finns kvar i huvudet är nog ändå – bekräftelse. Bekräftelse på att vi är väldigt många som möter exakt samma utmaningar, oavsett om du sitter på kommunikationsavdelningen på jättebolaget Maersk eller på en byrå i norra Sverige. Budskapen och tankarna kring sociala medier är idag i princip samma hos alla.

Skärmavbild 2013-03-07 kl. 20.34.02

En annat intryck är att mycket faktiskt händer just nu. Inte på det viset att antalet tjänster sprutar ut ur entreprenörernas händer, snarare att de plattformar vi har levt med några år börjar hitta sin form. Och företagen börjar mogna och sakta faktiskt förstå vad vi envisa konsulter har tjatat om i några år nu – våga, skapa innehåll, vänta inte längre och börja agera.

Och för att citera profesor Niklas Myhr, våga vara lite tramsig, även om du sysslar med kommunikation mot företag (ofta kallad B2B) – ”Vem räknar hem ROI på en karaoke-fest med kunderna…”

Skärmavbild 2013-03-07 kl. 20.43.32

Jag kan, som vanligt, ha helt fel, men känslan som dröjer kvar är faktiskt lite vårlik. Och det tar jag hemskt gärna med mig hem till Norrland och försöker sprida vidare!

webbdagarna_sthlm

 

/ @jmjobring

Du hittar massor artiklar från Webbdagarna här och filmer här.

Det här är inlägg 44 i mitt försök att blogga 100 dagar i rad tillsammans med ett gäng andra bloggare i Sverige under taggen #blogg100. Läs mer här.

 

1 kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *