Fem Digitala Marknadföringstrender Som Spås Dominera 2018-19

Det finns en del digitala marknadföringstrender som är värda att ha lite extra koll på. Nästan all marknadsföring sker digitalt och det är ingen överraskning att det är dit vi är på väg. Vi rör oss alltmer inom den digitala världen och det har blivit en del av vårt liv. Det är här vi socialiserar, söker information och handlar. Vill du att ditt varumärke ska synas är det här du ska lägga din kraft.

Kundvård

Att kunna ta hand om och vårda sina kunder är något som blir allt viktigare. Det kallas för CRM-system, vilket står för customer relationship management och innefattar allt från kundkontakt och försäljning till analyser och rapporter. Känner kunderna att du lyssnar på dem och ser dem kommer de att komma tillbaka och göra fler köp. Det finns alltid sätt att förbättra ditt företags CRM-system och det kan vara en bra anledning att se över och samla all information på en plats.

E-post

E-post marknadsföring är fortfarande väldigt stort, men i allt brus av skräppost och annat som skickas via automail kan det vara svårt att nå fram till den potentielle kunden. Den nya trenden för 2018 sägs vara sms-marknadsföring och det är här vikten kommer att ligga.

Marknadsföring med text

Sättet att annonsera håller på att skifta och folk läser hellre en artikel än en annons. Det gör att content marketing har kommit starkt och istället för en annons är det artiklar som gäller. Det kräver lite mer för att få kunder intresserade och bara en annons räcker inte längre, utan det ska vara något med substans i. Content marketing är ett bra sätt att automatisera dina marknadsföringskampanjer med den bästa tekniken på och för marketing automation Sverige finns det en hel del system att välja på.

Nytt sökbeteende

Det sägs att allt fler kommer att söka information via röstsökningar och sökorden kommer att bestå av en vanlig fråga och inte enstaka ord. Se över din närvaro på internet. Ditt innehåll ska kunna sökas utifrån en fråga.

Chatt

Har du svårt att hinna med att svara på alla dina kunders frågor? Det är inget ovanligt om företaget är stort och därför har chatbots blivit något som är inne. Det är artificiell intelligens som svarar på kunders frågor och hela tiden lär sig mer och mer. Det bästa är att dina kunder sällan märker att det är en bot de pratar med.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>