Stoppad film en PR-succé

Daniel Nordström, 23 augusti kl 09.40
Den officiella versionen är att Hyundai Veloster stoppade reklamfilmen för att den var oetisk.
Frågan är om det verkligen stämmer.
Just nu gör nämligen filmen succé på nätet.
Jag läser om reklamfilmen på resume.se.
Det speciella med Hyundai Veloster är att bilmodellen endast har en bakdörr. Den sitter på högersidan.
I reklamfilmen betonas därför säkerheten – och att döden luras.
Hyundai ansåg emellertid att reklamfilmen var för grov och inte förenlig med varumärket. Därför stoppades filmen för visning i officiella sammanhang.
Reklammakarna fick emellertid tillåtelse att sprida filmen på nätet.
Där är den succé – och frågan är därför om allt ändå inte var en genomtänkt reklamkupp.
Om inte hade Hyundai utan tvekan enorm tur i oturen.
I skrivande stund har nämligen den ”stoppade” reklamfilmen på Youtube över 200 000 visningar på Youtube.
En succé så god som någon, inte minst för en ”misslyckad” reklamfilm.

youtube::MtVIUPscC9A::

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *