”I’ll throw in the Soup Nazi”

Olov Antonsson, 8 februari, 08.45

Ännu en reklamfilm för en lyxbil är kanske inte vad världen mest av allt behöver just nu. Men Jerry Seinfeld är, well, Jerry Seinfeld.

I helgen sändes hans reklamfilm för japanska bilmärket Acura under sändningarna från Super Bowl, finalmatchen inom USA:s nationella liga i den märkliga sporten amerikansk fotboll.

Super Bowl-reklamfilmerna når omkring 90 miljoner tittare varje år och lär vara tv-världens absolut dyraste reklamplats. Och det brukar märkas att företagen anstränger sig lite extra just då. Seinfelds bilreklam är en riktig liten pärla och bjuder på en storartad cameo från en av de allra mest odödliga karaktärerna från ”the show about nothing”.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>