Madonnas stora show

Niclas Holmlund, 8 februari, 10.46
Svenska artister talar om Melodifestivalen som ett skyltfönster för sin musik. Med över tre miljoner tv-tittare har de förstås en poäng. Allt är dock relativt. Internationellt sett finns den amerikanska fotbollsfinalen Super Bowl. Med omkring 100 miljoner tittare. Ett tillfälle som Madonna inte missade att synas i.
Och jösses vilken påkostad show popmusikens mormor bjöd på. En storslagen mix av gamla hits och nya, hejarklacksinspirerade, singeln ”Give me all your luvin’”. Man kan tycka vad man vill om det överdådiga uppträdandet men bättre reklam för den kommande världsturnén, som besöker Göteborg och Ullevi 4 juli,  kunde Madonna knappast få.
Själv tycker jag avslutningen är bäst.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>