Men ja! Sluta porträttera oss som döda, tack

Websidan Stopfemaledeathinadvertising.com är en del av Beckmans-studenten Lisa Hågebys examensarbete projektet. Den är en visuell och digital protestlista till vilken alla kan bidra med bilder på just döda kvinnor i reklamsammanhang. Tillsammans sprider vi på så sätt budskapet att det finns betydligt mycket mer originella, intressanta och spännande sätt att porträttera kvinnor i reklamkampanjer.

11

 

 

 

Stop Female Death In Advertising

 

 

 

Och förhoppningsvis påminner vi också oss själva och andra om att vi borde reagera på att det har blivit högst normalt att en kvinna, gärna halvnaken, porträtteras som just död (eller åtminstone avsvimmad eller medvetslös) i syfte att vi ska köpa saker. Betydligt bättre vore det om metoden dödade den där köplusten.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>