Lövens senaste värvning

I dag klev Björklövens senaste värvning in på kansliet på Teg, David Rönnfjäll. David har jobbat 17 år inom restaurangbranschen men kommer senast från Phone House där han har varit i två år.

Björklövens senaste värvning, hur känns det?

– Det känns riktigt bra och roligt. Jag gör min första dag i dag och det är mycket information som ska in, så jag har suttit som en tvättsvamp hela dagen. Även fast jag alltid varit intresserad av Löven så har man inte haft 100% insyn så det är mycket att lära, säger Rönnfjäll till bloggen.

Vad tror du att du kan tillföra i säljorganisationen?

– Får se vart det leder, men jag kommer göra allt för få ihop de pengar som krävs och sedan är ju målsättningen att gå i Allsvenskan. Då gäller det att få ihop kapital för att kunna få in rätt spelare.

Hur ser anställningsformen ut?

– Det är på heltid och jag har en provanställning och givetvis vill jag att den ska bli förlängd. Kommer göra allt för att visa att det är värt att ha kvar mig.

Har du någon hockeybakgrund själv?

– Den slutade när man inte fick ha en blå hjälm längre. Då var jag nog åtta år, avslutar Rönnfjäll.

Björklövens VD, Mats Danielsson, tycker att denna anställning är ett måste för att kunna öka omsättningen och kanske främst för att få en bättre kundvård.

– Vi tänker precis som UIK och gör detta för att få in mer pengar och för att få mer tid till kundvård. Just det har vi fått mycket kritik genom åren, säger Danielsson och fortsätter:

– Nu när vi har två säljare kommer Joakim att leda och styra säljarbetet och de har i dag suttit och gått igenom just det.

Björklövens säljchef, Joakim Gustafsson är mycket glad att Björn har kommit till Björklöven.

– Det känns väldigt bra och jag tror detta kommer bli riktigt bra. Björn är en kanonkille och det känns så roligt att nu behöver inte varje kundkontakt vara en jakt på pengar. Nu kan vi lägga mer fokus på att bygga en bättre kundrelation och på helt annat sätt kunna bevisa varför Björklöven är värd att satsa på. En säljare ska bära sin egen lön plus att dra in pengar så jag tror detta kommer jäkligt bra, säger Joakim Gustafsson till bloggen.

Hur ligger ni till på försäljningen jämfört med i fjol?

– Vi ligger ungefär på samma nivå. Men självklart är målet att öka på försäljningen. Sedan är målet Allsvenskan och då gäller det att vara förbered, avslutar Gustafsson.

3 kommentarer

Lämna ett svar till Johannes Frykholm Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *