Några filéer

Fisket går riktigt bra, frysen fylls på sakta men säkert med abborrfilé

Kompisarna Malin och Sven på middag, det innebär en seg dagen efter. Trevligt hade vi som vanligt. Vi åkte iaf ut på sjön en sväng, Sven var sugen så vi körde lite trolling mot ”mitt grund”. Väl framme utan hugg så pimplade Lena som vanligt, vi andra kastade utan större framgång. Svarta moln välde in så vi avslutade.Trodde vi! Vi kom inte loss, ankaret satt stenhårt i botten så jag fick köra loss det.

Lite blålera och en peruk med sjögräs brukar vara vanligt här.

Mot kvällen åkte jag ut själv och tänkte fiska av några kanter som jag spanat på. Enormt mycket betesfisk och det var riktigt roliga hugg och drillningar. Ett område med flera stockar i bottnen säkrades på ekolodet så man inte trollar in i dem senare. Tarmgrundet var fullt med fisk, jag hängde på min nya Mörrumspinnare med gott resultat.

340 gram och största för dagen, i övrigt blev det några filéer i frysen därvikten låg strax under.

Glädjande nog hittade jag ett grund som svärfar Affe pratat om. Otroligt nog behövde jag inte ens leta. Jag körde och stannade av i det området och helt plötsligt står det 5,1 meter på ekolodet. Snabbt dit med några prickar på ekolodet så var det säkrat!