Här spys budskapet fram

Måndag 28 februari kl 13.45
Sjuk reklam har plötsligt fått en helt ny innebörd.
Flygresor.se gör nämligen allt för att slå igenom.
Till och med en spyfilm.
Reklambyrån Tempel står bakom filmen som handlar om hur två vänner i en squashall diskuterar hur mycket de har betalat för sina respektiva flygbilhetter.
Den ene har betalat 2 500 kronor.
Den andre bara 1 700 kronor.
Reaktion: Den som har betalat mer spyr ner sin kompis med en riktig raketspya.
Anders Tempelman på reklambyrån Tempel säger till Dagens Media att Flygresor.se tidigare har haft mer pedagogiska reklamfilmer utan större framgång.
Därför vill de nu se vad effekten av en lite tuffare reklam film blir.
Tempelman är inte rädd för att filmen ska väcka anstöt.
– Nej, varför skulle den göra det? Det här ser man ju hela tiden, säger han till Dagens Media.
Vart han ser det ”hela tiden” tror jag inte riktigt att jag vill veta.
Nåväl.
Dagens Media har i vilket fall gjort en undersökning bland sina läsare för att höra vad de tycker om reklamfilmen. Hittills tycker 35 procent att den är bra, 61 procent anser att den är äcklig och 4 procent har ingen åsikt.
Här nedan kan du se reklamfilmen.
Om du är känslig för spyor bör du undvika att se den.

youtube::y7Pf1HFUCK4::

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *