Reklamfilm väcker reaktioner

Tisdag 22 maj klockan 17.20
Syftet med en reklamfilm är förstås till stor del att väcka uppmärksamhet.
Men är all uppmärksamhet bra? Jag är tveksam.
I en av Lokaldelens reklamfilmer fattar en död kropp eld under en begravning. Reklamfilmen får nu skarp kritik.
Jag läser om reklamfilmen i Dagens Media.
I filmen kommer en hund inspringande under en begravningsgudstjänst. Hunden välter till ett ljus som faller ner i den öppna kistan. Den döda kroppen fattar eld.
Filmen, som visas i TV4, har nu fått kritik på nätet.
Kritikerna tycker inte att man bör skoja med döden på det sättet.
– Vissa tycker att filmen är rolig och har underhållsningsvärde men som alltid när man gör något som sticker ut finns det också vissa som tycker att det inte passar dem, säger Kim Graven-Nielsen, vd på Lokaldelen till dagensmedia.se.
Graven-Nielsen skriver att intentionen inte är att såra och att filmen är gjord med ”glimten i ögat”.
Glimten i ögat. Detta utslitna begrepp.
Jag ser ingen humor i detta.
Jag tycker enbart att filmen är osmaklig.
Vad tycker du?

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *