Ett klättrande spädbarn

Onsdag 18 maj kl 10.40
Reklamfilmer är ofta ett irriterande avbrott mitt under en film på tv.
Men det är ockå en fascinerande konstform.
Ta bara det bergsklättrande spädbarnet som exempel.
Blöjtillverkaren Libero lanserar nu en ny reklamfilm, som är framtagen i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors.
Den är inspirerad av filmen ”Mission Impossible 2” och Tom Cruises bergsklättring där.
Skillnaden är att det är spädbarn som klättrar i den här reklamfilmen.
– Kampanjen handlar om freedom to move eller rörelsefrihet och baseras på den nya tunnare öppna blöjan, säger Hans Andersson, projektledare på Forsman & Bodenfors till dagensmedia.se.
Reklambyrån har onekligen lyckats.
Spädbarnets bergsklättring ser väldigt verklighetstrogen ut.

youtube::6V51YWw_Wtc::

youtube::7s5KFbyBmrQ::

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *