Alla länkar till Super Bowl-reklamfilmerna

Okej, Patriots vann matchen, men vem vann reklamfighten? Se alla reklamfilmerna på AdWeeks sajt, här är filmerna i ordning från First quarter, Second quarter, Third quarter och Fourth quarter.

Skärmavbild 2015-02-02 kl. 08.27.22

Facebook skriver på sin businessblogg att det gjordes 265 miljoner postningar, kommentarer eller gilla-tryck som handlade om Super Bowl.  De har även i blogginlägget animerat hur amerikanerna reagerade med att agera på Facebook genom hela matchen. Intressant att se hur Katy Perrys halvtidsshow nästan diskuteras lika mycket som slutsignalen, se de båda skärmdumparna nedan, Katy Perrys överst.

Skärmavbild 2015-02-02 kl. 12.30.27

Skärmavbild 2015-02-02 kl. 12.29.03

Och så här såg de sociala höjdpunkterna ut i siffror:
1. New England Patriots win Super Bowl XLIX (1.36 million people-per-minute)
2. Katy Perry’s “Firework” finale at halftime (1.02 million people-per-minute)
3. Russell Wilson TD pass to Doug Baldwin gives Seattle 24-14 lead in the third quarter (701,000 people-per-minute)
4. Malcolm Butler’s game-deciding interception on the goal line with less than 30 seconds remaining (676,000 people-per-minute)
5. Jermaine Kearse’s catch late in the fourth quarter to set up a dramatic finish (656,000 people-per-minute)

/ @jmjobring som lyssnar på Tove Styrkes låt Ego.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *