I rättvisans namn ska jag meddela att mina först ganska trevliga, så småningom lätt argsinta och slutligen uppgivet vanmäktiga utrop via mail och blogg, gjorde nytta, till slut.
Jag vann kampen mot CDON. Men det kostade på. Även om jag nu får tillbaka mina pengar. (Se blogginlägg från 5 juli)
Akta er. Välj era återförsäljare med omsorg. Och betänk att Sony Ericsson måste få en felaktig vara inskickad för försök till reparation tre gånger innan de byter ut den.
Det är två gånger för mycket.
CDON hörde till slut av sig och erbjöd sig att upphäva mitt köp av den mobiltelefon som, från första stund, inte fungerade och som jag skickat in till Sony Ericsson för reparation två gånger utan att de gjorde något åt felen. Eftersom de inte hittade felen. Eftersom det troligen var ett mjukvarufel som uppkommer lite då och då och därför inte går att mäta.
Men det satt väldigt långt inne. Jag var tvungen att författa det ena mer känslosamma alternativt argsinta eller uppgivna mailet efter det andra. Till slut gav de med sig och kallade det för ”goodwill”.
Stackars människor.
Om någon av er råkar ut för samma sak; ge er inte. Det är försäljarens ansvar att byta ut en icke fungerande vara. Om så varan kommer från Sony Ericsson eller Samsung eller Fan själv.
CDON har fått på skallen förr, och de vet förstås att de handlade fel. Och det är sanslöst att man fortsätter att lura folk, utan att blinka med dataskärmen. För tala med dem i en eventuellt fungerande telefon – det får man se sig om i himlen efter.
Kunden har alltid rätt. Alltid.
Det borde man få lära sig redan i småskolan och tentera på en gång om året, resten av livet. Bland så mycket annat som borde bankas in i våra huvuden för att stanna livet ut. Folkvett och bondförnuft – vart tog det vägen? Jo, det försvann ut i cyberrymden då vi människor började odla anonymiteten, bak dataskärmar …
Våga säg ifrån, alla ni som råkar illa ut.
Och jag saknar verkligen Sverker Olofsson och jag vill handla min mat och mina prylar över disk och jag vill se in i en människo-expedits ögon och förlita mig på att de vill mitt bästa …
Jag er så hjertans enig med deg Ann,Kan inte få sagt det betre sjelv 🙂